KL, een indrukwekkende stad - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Niels Jenn - WaarBenJij.nu KL, een indrukwekkende stad - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Niels Jenn - WaarBenJij.nu

KL, een indrukwekkende stad

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Niels

02 Augustus 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na heerlijk te hebben uitgeslapen werden we om 11.30uur opgehaald in ons hotel. Dit keer door een man die echt heel goed Engels sprak (tot nog toe chauffeurs gehad die heel slecht Engels spraken vergeleken met die heren spraken wij vloeiend Engels.. hihi). Later bleek ook dat hij leraar Engels en geschiedenis was geweest. Hij was al met pensioen(verplichte leeftijd 55) en deed nu wat hij erg leuk vond, mensen rondrijden en heel veel vertellen over zijn geboorteland.

Toen we in KL aankwamen reed hij zelfs een extra rondje door de stad om ons te laten zien waar we allemaal heen konden en waar dat dan lag ten opzichte van ons hotel!

In de loop van de middag aangekomen bij het hotel.. nou Jut en Jul komen op hun slippertjes een chique de friemel hotel binnen! Ik kan je zeggen; heerlijk! behalve de gebruikelijke zeepjes en shampoo's lagen hier ook tandenborstels, scheermesjes, een nagelvijl, schoenenpoets etc.
En wat een perfecte ligging heeft dit hotel, we kijken uit op de beroemde Petronas Twin Towers, vanaf ons hotel kunnen we alle kanten op!

Dag van aankomst lekker rondgewandeld en natuurlijk de eerste foto's van de towers gemaakt. 's Middags even kort een dutje aan het zwembad (ook met uitzicht op de towers), daarna weer de stad in.. wat een stad.. wat een shoppingmalls.. wat een winkels.. wat een luxe.. wauw!
Heerlijk gegeten daarna lekker naar ons bedje.. (we konden kiezen uit 9 verschillende soorten kussens.. dat is nog eens service.. hihi)

Wat een ontbijt! Echt werkelijk waar dit is niet normaal.. de all-in ontbijtjes in Turkije zijn hier echt maar dan ook echt niets bij!

Vandaag de KLtower op geweest, dat is een communicatietoren van ruim 400m hoog, vanaf de toren heb je een mooi uitzicht over de stad. (de Petronas Twin Towers was volgeboekt dus dit was een prima alternatief) Helaas was het een beetje bewolkt/mistig dus viel het uitzicht een beetje tegen maar ach.. alsnog bijzonder!

Daarna met de taxi naar Lake Gardens, een groot park net buiten de stad. In het hotel zeiden ze dat dat voor minder dan 10Ringit(2,50) met de taxi moest lukken. We hielden de eerste taxi aan, 15Ringit.. JAA DAAG.. hihi. Taxi 2 30Ringit.. Taxi 3 met meter maar gepakt.. Ja hoor ruim 20Ringit oftewel.. lekker dom geweest.. hihi

Eenmaal daar naar een vogelpark, orchideentuin en vlindertuin geweest. Allemaal leuk, mooie beesten en planten gezien!

Aan het einde van de middag nog even gerelaxt aan het zwembad en 's avonds maar natuurlijk weer lekker gegeten.

Vandaag onze laatste dag in KL, de planning voor vandaag is om naar Chinatown te gaan, dit schijnt de meest sfeervolle wijk van de stad te zijn. We zijn benieuwd!

Morgenochtend vroeg vertrekken we naar de volgende bestemming; jungle van Maleisie, en als we de informatie van de vlindertuin moeten geloven leven daar echt mega grote vogelspinnen, schorpioenen en andere griezelige insecten. Spannend!

• 02 Augustus 2014 - 10:20

Odette:

Wat leuk om dit allemaal te lezen.
    Volgens mij hebben jullie geen spijt van deze reis.
    Wat een belevingen allemaal.
    Geweldige foto"s
    Ik zou niet met jullie willen ruilen spinnen ,slangen en andere enge beesten.
    Nog heel veel plezier geniet ervan.
    Hier is alles nog het zelfde geen nieuws .
    groetjes kus
    Odette

• 02 Augustus 2014 - 18:04

Ma En Pa:

Lieve kids,
    Tot nu toe al een onvergetelijke reis zo te lezen!
    Goede reis morgen en heel veel plezier in de jungle!
    x pa en ma

• 03 Augustus 2014 - 11:11

Jan En Marjon:

Kortom genieten dus, ga daar de komende tijd vooral mee door.