Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Niels Jenn - WaarBenJij.nu Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Niels Jenn - WaarBenJij.nu

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Niels

07 Augustus 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Taman Negara

Het is weer tijd voor een verslagje over de afgelopen dagen in de jungle van Maleisië, Taman Negara.
's morgens vroeg een taxi genomen naar een ander hotel, bij dat hotel werden we opgehaald door een busje die ons naar de jetty zou brengen.. dachten we.. nou, niet dus.. We werden door dat kleine busje alleen naar een grotere bus gebracht! Ja hoor een bus vol met toeristen.. maakt niet uit.. Wij zijn ook van die stomme toeristen. Tjemig wat een ellende!! De buschauffeur moest 2x stoppen, 1x bij een bank voor degene die niet hadden bedacht dat je in de jungle niet kan pinnen(hadden wij al gedaan, trots), 1x voor een toilet bezoek. Wat was die chauffeur een idioot, echt niet normaal! Zn bus zou bij ons nooit door een keuring komen. En het rijbewijs had hij ook gekregen bij een pakje boter! Maar goed we leven nog!

Eenmaal aangekomen konden we meteen met de eerste longtail boot mee, wat een ervaring! Aapjes slingerden in de bomen, buffels stonden in het water.. echt dwars door de natuur!

Hotel viel ons alles mee, We hadden op Internet reviews gelezen, die waren niet al te best! Die middag even gekeken naar de trips die we konden boeken..

De volgende dag 3 trips op de planning!
Rapid shooting, bezoek aan orang asli en een nachtsafari met pickup.
Eerst rapid shooting, geen idee wat we er van konden verwachten.. Ja iets met 'snel'..

We stapten weer zo'n longtail boot in, dit keer een kleinere, maar onder dak! Nou daar gingen we.. We weten waar de attractie ' boomstammetjes' vandaan komen.. tegen de stroomversnellingen in varen.. waterpret gegarandeerd! Wij hadden de grootste schik, het andere stel wat mee was kon er echter niet om lachen! Wat ik dan weer extra grappig vond!

Daarna naar de Orang Asli, een originele stam die nog in de jungle leeft.. De gids vertelde dat er in totaal +/- 700 mensen nog in de jungle leven, deze mensen trekken de hele jungle rond! Alleen de groep die wij bezochten leefde al 10 jaar op dezelfde plek.. Dit omdat ze het daar zo goed hebben.. Vooral door de komst van de toeristen.. Deze groep leeft al veel moderner dan de andere groepen..

Ze jagen nog maar een paar keer in de maand, ze kopen nu eten op een markt.. De gids vertelde wel meer van dat soort gevalletjes van moderner worden!
Na de uitleg van de levenswijze van deze mensen, mochten we het kamp doorlopen.. We merkten dat de heren ons bezoek prima vonden terwijl de dames in hutjes verstopt bleven zitten! We hadden uitdeelcadeautjes meegenomen voor de kinderen.. echt super leuk dat de Kids er meteen mee gingen spelen.. Daarna weer in ons boomstammetje terug naar ons hotel!
S avonds met een pick up door de plantages opzoek naar dieren.. Wij vol verwachting bovenop het dak van de pickup geklommen.. Helaas een teleurstellende trip!
olgende dag onze laatste trip hier, Canopy Walk en naar de uitzicht punten..

Volgende dag onze laatste trip hier, Canopy Walk en naar de uitzicht punten..

Canopy walk is de grootste touwbrug van de wereld, zo'n 450m lang en 40-50m boven de grond! Was erg spectaculair! Daarna naar de uitzichtpunten geklommen.. veel toeristischer dan op Sumatra, nu liepen we gewoon via trappers.. wel mega veel trouwens!!
Gaaf uitzicht!

Tot de volgende keer!

• 07 Augustus 2014 - 09:45

Ma:

Lieve kids
    Fijn om weer even van jullie avonturen te lezen! Foto's.......?(is zo leuk!)
    De tijd vliegt voorbij, jullie zijn alweer over de helft! Geniet van het laatste deel van jullie vakantie, nog heel veel plezier!
    X pa en ma

• 07 Augustus 2014 - 10:49

Odette:

Hoi , wat een avontuur weer . Het is echt leuk om jullie verslag te lezen.
    Wat staat jullie nog te wachten?
    Als ik het zo lees in het verslag thuis gaan jullie nog wel wat doen voordat jullie op het strand mogen liggen .[maar goed ook want dan is het bijna het einde]
    Genieten jullie nog maar lekker en heel veel plezier.
    Gr pa en ma